Efektivní řešení rostoucí poptávky
K zavedení automatizovaného skladu motivoval společnost Knuspr prudký nárůst poptávky v odvětví online nákupu potravin. To umožnilo zvýšit kapacity a zrychlit vychystávání zboží – Knuspr svým zákazníkům standardně nabízí doručení zboží do tří hodin od objednání, což se jim díky automatizaci daří plnit.
Vyšší úložná kapacita i produktivita
Inovativní modulární design systému AutoStore od Element Logic představuje pro Knuspr příležitost k podstatnému zvýšení jejich úložné kapacity, a to bez potřeby dalšího rozšiřování, a zároveň možnost, jak zvýšit celkovou produktivitu. Systém zefektivňuje všechny klíčové činosti společnosti. „Vzhledem k důležitosti dosažení vysoké rychlosti vychystávání byla implementace automatizovaného skladovacího a vyhledávacího systému (ASRS) jasnou a logickou volbou, jak zvýšit produktivitu a zároveň zajistit přesnost,“ říká Aleš Malucha, Chief Automation Officer skupiny Rohlík.
Uvedení AutoStore do provozu za pouhé tři měsíce
Instalace automatizovaného skladu byla rozdělena do dvou fází. Během první došlo k vyklizení části skladu a instalaci nového systému, zatímco ve druhé části skladu se nadále zpracovávaly každodenní objednávky. Následně se ve druhé fázi role těchto oblastí obrátily, dokud nebyla dokončena kompletní instalace systému AutoStore. Celý projekt trval osm měsíců, samotná fáze instalace byla úspěšně dokončena za tři měsíce.
Výhodná interoperabilita celého systému
Knuspr také díky silné interoperabilitě systému AutoStore může nadále využívat stávající software pro řízení skladu (WMS). V tomto případě jsme jednoduše rozšířili systém WMS o další softwarový modul, který umožnil automatizované operace ve srovnání s předchozím manuálním pracovním postupem.
Automatizovaný sklad je trojnásobně efektivnější
V mnichovském skladu se nyní vyřizuje přibližně 3 000 objednávek denně. Implementací AutoStore došlo ke dvojnásobnému navýšení produktivity skladu ve srovnání se starým manuálním provozem a trojnásobně vyšší efektivitě procesu vychystávání od uvedení do provozu.
Zlepšení procesů není jedinou výhodou automatizace skladu. Znatelně narostla i spokojenost zaměstnanců vlivem výrazného snížení manuální práce. Místo toho, aby zaměstnanci pro zboží chodili, je jim přineseno, a jakmile je umístěno v síti, vyžaduje minimální zásah člověka. Vychystávání, doplňování zboží a opravy byly automatizovány, což umožnilo členům týmu soustředit se více na kvalitu odvedené práce.
Projekt v číslech
Typ instalace: Stávající provozovna
Doba uvedení na trh: 8 měsíců
Doba instalace: 3 měsíce
Software pro řízení skladu (WMS): eManager
SKU (stock keeping unit): 12 000
Pokud i váš sklad potřebuje navýšit kapacity, neváhejte nás kontaktovat a společně navrhneme řešení přímo pro vás klad, které zefektivní logistické procesy i práci pro vaše zaměstnance.