Díky AutoStore se dodací lhůty zkrátily o 50 %
Jedním z problémů manuálního skladu bylo dostatečně rychlé vyřizování zákaznických objednávek. Vzhledem k tomu, že rychlost dodání byla pro Tvervåg a zbytek týmu vždy prioritou číslo jedna, muselo dojít ke změně.
„Ruční vychystávání pomocí vozíků mezi regály fungovalo dobře. Když jsme však získali AutoStore, způsobilo to revoluci v celém procesu skladu. Zaznamenali jsme 100% nárůst výroby v počtu produktových řad za den a mnohem lepší kapacitu; výrazně se také zlepšil tok zboží. Netrvalo dlouho a doba dodání našim zákazníkům se snížila o padesát procent,“ říká manažer skladu a ředitel logistiky Vegard Tvervåg.
Podle Vegarda zaměstnanci zpočátku vnímali přechod z ručního skladu na AutoStore jako zdrcující. Roboti přebírali některé z jejich dosavadních úkolů. Rychle si však uvědomili výhody a zjistili, že se pracovní doba využívá efektivněji, statistiky ukazují skvělé výsledky – a při nízkých odstávkách a údržbě se zaměstnanci mohou soustředit na výrobu. S ručním skladem byly spojeny občasné problémy a výpadky, které byly navíc pro zaměstnance ergonomicky nepříznivé.
Automatizovaný systém společnosti Element Logic na seznamu přání
Všechno začalo ve chvíli, kdy Vegard a generální ředitel Sindre Landevåg spatřili ve společnosti GetInspired robotické řešení elektronického prodejce Stormberg v plném provozu. Řekl jsem Sindreovi, že tohle chci na Vánoce,“ říká Tvervåg. Spojili se s Kjellem Blaksethem z Element Logic, který je pozval na návštěvu Thanke v norském Lieru. „Pokud jsme již dříve nebyli plně přesvědčeni, že toto je řešení pro nás, rozhodně nás přesvědčila tato návštěva. Bylo fascinující vidět zboží proudit přímo do skladu a zase ven,“ pokračuje Tvervåg.
Škálovatelný sklad pro budoucnost
S ohledem na masivní růst je pro společnost GetInspired zásadní škálovatelný skladový systém. Nechtěla se každou sezónu stěhovat nebo nakupovat nový skladový inventář. Díky robotickému řešení společnosti Element Logic několikrát expandovala, aniž by musela zastavit výrobu. „Element Logic je pro nás velmi dobrým partnerem a pomáhá nám s hledáním dobrých řešení a pečlivým sledováním projektů,“ říká Tvervåg. Škálovatelnost je také velmi důležitá pro sezónní variace, jako je černý pátek. Tvervåg připouští, že se každoročně vrací jistá nervozita. „Zvládneme tlak? Poslední dva černé pátky byly šílené, pokud jde o počet objednávek, proto jsme přijali několik opatření, jako je posílení vychystávacích stanic a navýšení počtu zaměstnanců. Byli jsme šokováni, když jsme si uvědomili, jak rychle jsme byli schopni sami začít vyrábět,“ říká Vegard a s úsměvem pokračuje: „Zákazníci málem dostávali své produkty ještě dříve, než zadali objednávku online.“
Cena za nejlepší online obchod 2020
Po nedávném ocenění za nejlepší online obchod roku 2016 byla společnost oceněna i letos mezi celkem 1 400 společnostmi, s následujícím prohlášením poroty: „Po několika letech dynamického růstu se společnosti GetInspired.no podařilo udržet osobní komunikaci se zákazníky, takže jí mnozí zákazníci zůstávají věrní. Společnost investuje do neustálého zlepšování zákaznické zkušenosti a snaží se každému zákazníkovi usnadnit, zpříjemnit a přizpůsobit zážitek z nákupu. Všechno, co dělá, má být relevantní pro zákazníky.“ (ehandel.com).
Budoucnost také vypadá nadějně: během pandemie Covid-19 zaznamenala společnost zvýšenou poptávku po volnočasovém oblečení a zjistila, že mnozí při nákupu sportovního oblečení a obuvi plánují dovolenou v Norsku. „Systém AutoStore byl během tohoto covidového období velmi praktický, neboť nám umožnil udržovat rozestupy a pouze roboti museli těsně spolupracovat. Mohli jsme se zaměřit na udržování čistoty a další nezbytná opatření,“ uzavírá Tvervåg.
Fakta a čísla:
- 29 310 zásobníků
- 19 robotů
- 8 operátorských portů