E-potraviny: FoodOase automatizuje svůj sklad pomocí AutoStore společnosti Element Logic

Online maloobchod s potravinami je neustále na vzestupu a vyžaduje inteligentní a flexibilní logistická řešení. Německá společnost FoodOase GmbH právě činí rozhodující krok na cestě perspektivní skladové logistiky odolné vůči krizím a navazuje partnerství s intralogistickým specialistou, společností Element Logic AutoStore®.

Společnost FoodOase nabízí jídlo pro lidi s alergiemi a nesnášenlivostí. Když její zakladatelka Sandra Neuber spustila v roce 2007 webový obchod, byla jednou z prvních německých online prodejců potravinářských výrobků vhodných pro zákazníky s alergiemi a nesnášenlivostmi. Společnost FoodOase původně vznikla jako velmi malý projekt v její vlastní garáži poblíž Hamburku, postupem času se však stala předním poskytovatelem v segmentu elektronických obchodů s potravinami.  V roce 2019 zaznamenal společnost FoodOase další růst prodeje v důsledku integrace internetového obchodu querfood.de. V první polovině roku 2020 došlo k dalšímu významnému nárůstu objemu objednávek, který byl částečně způsoben důsledky celosvětové pandemie Covid-19.

V minulosti zajišťovala společnost FoodOase svou skladovou logistiku externě prostřednictvím poskytovatele 3PL, který vnímal rychlý růst společnosti s ručně ovládaným skladem jako rostoucí výzvu. Při pohledu na prognózy růstu, které jsou trvale velmi pozitivní, si Sandra Neuber rychle uvědomila, že je nutný nový logistický koncept. Výsledkem bylo, že si podnikatelka pronajala logistickou halu v Geesthachtu, východně od Hamburku, a rozhodla se převzít logistiku její integrací do své vlastní společnosti.

Plánování a implementace nového skladu probíhá ve spolupráci s Element Logic a německým logistickým konzultantem LogBer. Srdcem skladu bude plně automatizovaný systém pro ukládání a načítání založený na robotech AutoStore® od společnosti Element Logic. V první fázi expanze bude mít systém velikost 220 m² a je určen ke zpracování objednávek z online obchodů společnosti. Podle zakladatele jde o jednu z největších, ale také nejdůležitějších investic v historii FoodOase.

V první fázi expanze bude mít systém velikost 220 m² a je určen ke zpracování objednávek z online obchodů společnosti.

 

„Naši zákazníci očekávají, že budeme dodávat jejich produkty velmi rychle a spolehlivě. To je pro ně mimořádně důležité. Vzhledem ke svým zvláštním nutričním potřebám obvykle nemohou v supermarketech najít své každodenní jídlo, které dobře snášejí. S naším škálovatelným automatizovaným skladem chceme zajistit, že budeme vždy i nadále plnit tato očekávání nyní a v budoucnu,“ říká Sandra Neuber, generální ředitelka společnosti FoodOase.

Srdcem skladu bude plně automatizovaný robotický systém pro ukládání a načítání, AutoStore® společnosti Element Logic.

 

Kromě řešení AutoStore bude společnost Element Logic – v roli generálního dodavatele – pro tento projekt dodávat také systém řízení skladu a řízení toku materiálu. Tento systém nejen spravuje a optimalizuje AutoStore, ale také celé manuální oblasti logistického centra. V prvním kroku bude systém AutoStore na FoodOase obsahovat 6100 zásobníků a 13 robotů AutoStore. Pro příchozí a odchozí zboží jsou k dispozici tři karuselové porty. Hotová instalace má být zákazníkovi předána do února 2021.